Trip Wik 70 28/04/2013

en we zijn der weer eens

De Triple Wik 70 in Puurs op 28/04/2013 http://triple.wik-puurs.be/

Ik heb van de maand nog niet echt veel kilometerkes kunnen fietsen dus is vandaag de ideale dag om daar iets aan te doen.
De Triple Wik is een wedstrijd waar men in groep fietst tegen een snelheid van rond de 30km/u.
Men kan kiezen tussen 60-120-180-240 of 300km en elke 60km is een verschillende lus.

Dit alles voor het goede doel dus , tja, hoe kennen jullie mij anders, schrijf ik me in voor de langste afstand.
We zien wel waar we geraken en de tocht is maar op een paar kilometer van mijn deur.

Om 05u30 opstaan en snel snel alles klaar maken, brrr, waarom doe ik dat de dag voordien niet ??
Soit, om 06u30 sta ik al ter plekke om het rugnummer op te halen en de mannen van de lange afstand mogen het bord tekenen gelijk de echten.

Peter van de actie is ex-Belgisch kampioen Ludo Dierckxsens! Laat dat nu juist de renner zijn waar ik altijd zo naar opkeek, Ludo die maakte koers en mocht half dood zitten die probeerde nog vanalles uit zijn benen te schudden.
Ludo gaat ook het tempo aangeven.

En we zijn vertrokken iets na 07u00 , het is echt wel koud en handschoenen heb ik niet, mijn dun vestje is ook al niet echt bestand tegen de kou en al na een half uurtje vriezen mijn vingers bijna vast aan de remgrepen.
Pffft, en echt leuk is het niet want we moeten heel de tijd stoppen voor lichten, vertragen voor een groep die achter bleef… altijd terug optrekken.. ik zit volgens mij veel te ver in het pak en ga dat de tweede ronde zeker anders aanpakken.

De eerste ronde verspeel ik toch geen krachten we hebben dan ook maar een gemiddelde van 27.5km/u, telkens als we binnen zijn is er een super bevoorrading en nemen we tien minuten zodat iedereen zijn drinken ook kan bijvullen, nooit gezien zo een bevoorrading, een pluim voor de organisatie.
En overal vriendelijke mensen dat doet ook heel veel.

De zon is ook komen piepen en ondertussen is het toch iets aangenamer.
Ik haast mij naar de start en wring mij op positie 6 in de groep.
Het is in begin echt uw plaats wat verdienen maar eens ge er zit komt er niemand meer tussen.
Ook als er in een bocht even iemand wat achterop raakt krijgt die gewoon zijn plaats terug.

Ik kom naast Paul Vanesse rijden die medeverantwoordelijk is voor deze hele belevenis.
We wisselen heel wat verhaaltjes over koers, op een moment zegt Paul dat saartje vandendriessche al heel de tijd in mijn wiel zit, ik zeg hem dat ik straks wel kijk want da ik omval als ik achter mij kijk :p Haha, die schiet daar in een lach maar ik ben eerlijk hé.
Later aan het rode licht roept Paul, “kijk nu is achter u nu gaat ge ni omver vallen” en ja het was Saartje.

Zo gaan de kilometers wel snel en ook ons tempo is veeeeel egaler dan de eerste ronde, nu is het al wat leuker.
Na 120km terug bevoorrading, het gemiddelde is ondertussen iets boven de 28 gestegen.

Ik neem terug snel mijn positie in voor de derde ronde en we zijn weer vertrokken.
Nu trekt Ludo op kop en dat hebben we geweten, onze snelheid gaat wat de hoogte in maar dat is goed meegenomen want ik rij toch liever net dat ietsje sneller.
In de derde ronde zitten ook wat hoogtemeters, daar zie ik toch wel dat mijn krachten al beter zitten dan veel anderen, bergop moet ik nog steeds geen trap teveel geven, mijn hartslag gaat amper de hoogte in.

Nu zit ik in Ludo zijn wiel, en ik kan zeggen dat ik snot van Ludo in mijn gezicht gehad heb ! Wie kan dat nog zeggen ?
Ludo drinkt blijkbaar genoeg want om de zoveel kilometer gaat hij de planten besproeien,
er zijn mensen die er mee lachen maar in feite is hij de slimste want het is de enige die echt genoeg drinkt en eet, ik zag hem regelmatig iets eten wat anderen toch over het hoofd zagen.

Ondertussen is ons gemiddelde bijna 30km/u en de vierde ronde terug dezelfde plek ingenomen.
Na 200km doen men voeten wel enorm pijn, ze branden echt en ik denk wel aan stoppen na deze ronde.
De koploper gaat een beetje hevig tekeer en plots is het net of we koers rijden.

Heel de tijd volgen er motors die ook het verkeer regelen voor ons, maar die moeten dan ook telkens voorbij het peloton geraken met soms de nodige risico’s , ik heb het wel graag zo die moto’s die rakelings naast u vlammen, maar in een scherpe bocht rechts was het toch kantje boordje, we reden met twee de bocht in en de moto wou er ook nog langs, de rijder naast mij was verplicht om mij verder de bocht in te duwen en met een beetje geluk en een voet op grond schoof ik nog mooi en terug recht de fiets op.

Paul gaat de koploper even tot rust roepen, ietsje trager als het kan.
De benen voelen na 220km nog altijd super, mijn armen beginnen wat pijn te doen van op het stuur te steunen, maar vooral die voeten, aw aw aw, branden dat die doen… ik ga die 5de ronde nooit kunnen.

240km zit er op, dat is al 70km verder dan ik ooit gefietst heb, als ge dan bedankt dat ik mijn fiets pas in juli 2012 gekocht heb dan is dat een hele prestatie.
Ik zet me even neer aan de bevoorrading, ons gemiddelde is 30km/u nu.
Mijn schoenen uit en voeten wat masseren, de pijn gaat snel weg en ik stap even rond en voel in feite niks meer, alé , we gaan ons ni laten kennen zeker…

En ik sta al terug klaar voor de laatste ronde, die 60km zal nog wel lukken zeker.
Ergens in tiende positie en we zijn weg voor de laatste.
Ongelooflijk maar waar, ik ben helemaal over dat dipje heen en het voelt echt wel poepsimpel aan…
Na 283km is de GPS plat, op dat moment hebben we een gemiddelde van 30km/u, mijn gemiddelde hartslag is 118 en al 11000 calorieën verbrand. We hebben ook zo’n 1100 hoogtemeters.

Op het einde branden de voeten terug een beetje maar voor we het weten zijn we binnen.
Nooit gedacht, in totaal 307km op 10u10minuten.
Ik doe snel men loopschoenen aan en geloof het of niet, de benen voelen niks, nada, nul.

Een dikke dikke pluim voor de organisatie, in mijn ogen was alles af, die mannen hebben hier duidelijk met hun ziel aan gewerkt !!! Bedankt voor een wel onvergetelijke dag.

trip wik 2

Trip Wik

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

6 reacties op Trip Wik 70 28/04/2013

  1. bakkertje64 zegt:

    hebt ge dan ook nog gelopen 😛
    Prachtprestatie alweer, chapeau, en een hartslag van amper 118 pfffffffffff niet normaal

  2. Dautzenberg Leon zegt:

    Chapeau Paul ge zijt een echte krak man !!!

  3. Als gij zelf al zegt dat ge zot hebt gedaan, mogen we ons aan iets verwachten. En zo te lezen was het weer van datte. Als er op deze aardkloot ene is die van geluk mag spreken dat zot zijn niet zeer doet, dan zijde gij het wel 🙂
    (PS. Die brandende voeten zijn zeer herkenbaar)

  4. rudy zegt:

    polleke polleke : zoude nie beter je loopschoenen opnieuw aantrekken. Een 100K in 8 uur , ne marathon in 2h55 , een eerste plaats in de cup ! Waarom nog wachten. Kom terug, jong !!
    gr
    rudy 😉

  5. ach Rudy, ik mis al die ultravrienden wel hard .. de sfeer .. hoe we elkaar steunen .. maar voorlopig, nee, eerst alles geven in deze droom die ik al zo lang heb … eerst dit.

Geef een reactie

