Rallye de la Trappiste 13/04/2013

Rallye de la Trappiste 13/04/2013

Pffft, 6u is veel te vroeg om op te staan.. beetje aarzelen maar zoals zo dikwijls is het gewoon die ene stap zetten om verder te kunnen genieten.

En dus vertrekken we maar richting Thuillies een klein dorpje ongeveer 15km voorbij Charleroi.
Veel volk is er niet te bespeuren en het is al duidelijk dat het weer een eenzame tocht zal worden op men eentje, mij niet gelaten, er staat wel veel wind maar de temperatuur is eindelijk aangenaam genoeg om mij te doen genieten van het fietsen.

En we zijn der weer is mee weg, wow, de wind zit echt wel op de neus, amai mijne frak.
Van de eerste kilometers is het al stoempen om vooruit te geraken.
Ik ga voor de 130km en de lus is zo gemaakt dat het bijna overwegend tegen de wind boksen is tot halverwege.

Af en toe haal ik er een paar in die al helemaal niet vooruit geraken, met mijn gemiddelde van 24km/u moet ik ook niet thuis komen straks.
Ik probeer te doseren voor zover mogelijk en ga de tweede helft alles geven, als alles volgens plan loopt natuurlijk.

Soms een wat zwaarder klimmetje van rond de 10% maar de meeste zijn zo 5à6% waar ge net iets te snel kunt rijden, die bultjes pitsen u langzaam maar zeker dood.

Prachtige streek, elke weg die we nemen is adembenemend, supermooie vergezichten, waw.
We rijden dikwijls op heel brede banen met supermooie asvalt, en niets verkeer.
De eerste bevoorradingspost is na 40km ongeveer maar ik rij er voorbij, met twee bussen kom ek wel toe voor heel de rit.

Na de bevoorrading een lange gelijkmatige klim, ik haal een groepje van een man of 15in en ze zetten hun in mijn wiel.
Eens boven de grote plateau op en ik beuk wa tegen de wind rond de 32km/u.
Ik hoor veel schakelen achter mij en verwacht niet dat hier iemand gaat overnemen.
Het is een lang sliertje en de mannen zijn wel blij met dit tempo en uit de wind te zitten.

Rond km 56 gaan ze naar links waar ik rechts moet en de mannen bedanken voor het kopwerk.
Altijd leuk :p
Terug alleen verder, mijn rug begint pijn te doen van al dat sleuren en ik probeer een wat kleiner verzet.

Niet voor lang want na 65km zit de wind in de rug… mijn gemiddelde is maar 24km/u en daar ga ik nu is wat aan doen.
Nog altijd prachtige wegen, het uizicht is gewoon machtig en de zon is ook van de partij.
Op kant een prachtige reiger, een jongen die roept, alé Gilbert, da zal door mijn kort haar zijn waarschijnlijk 😉

Soms rij ik door dorpjes, prachtige kleine dorpjes, het is hier echt wel genieten.
Op de vlakke stukken rij ik regelmatig 40km/u en als het iets bergaf gaat naar de 50km/u.
De benen beginnen goed te zitten, dat kon ik een maand geleden niet.
Mijn teller gaat zelfs licht bergop niet meer onder de 30km/u.
Ondertussen ben ik wel al 2x verkeerd gereden door missende pijltjes maar dat nemen we er wel bij.

80km, 2de bevoorrading maar ook daar vlieg ek voorbij, aan blikken te zien op de kant rij ik redelijk hard, het geeft een goed gevoel.
Af en toe eens iemand voorbij vlammen, heel even komen er 2 in mijn wiel plakken,
maar het gaat tegen 43km/u en de mannen lossen na 2km.

Nu komt een weg van een km of 6 telkens rond d e8% omhoog en terug naar beneden, de ene bult na de andere, die mannen doen me dood maar mijn gemiddelde is ondertussen gestegen naar 27km/u.
Mijn recuperatie is nog altijd groot want na die heuveltjes kan ik terug enorm de pees op geven, een lang stuk tegen 45km/u, begin mij nog een echte te voelen.. maar dan toch even een dip, ik heb dan ook maar 1 gelletje gegeten, snel nog eentje binnen spelen en proberen zo snel mogelijk binnen te zijn.

Buiten de rug die pijn doet zit het echt wel goed, af en toe toch een beetje inhouden want ik wil niet te veel risico nemen in bochtjes, het is nog altijd geen wedstrijd en liever geen val.
Op het einde is het beste er af maar dat was dan ook de bedoeling.

Na 131,2km zit de tocht er weer op, mijn gemiddelde is het tweede deel omhoog gegaan naar 28,2km/u, dus reed ik het tweede gedeelte van 65km aan een gemiddelde van 32,1km/u, gezien de zwaarste boebels in de tweede helft zaten is da zeker ni slecht al zeg ek het zelf.

Gemiddelde hartslag van 152 daar kan ek ook wel mee leven,
het was een super tocht maar voor de langere afstanden en het klimmen is er nog veel veel werk aan de winkel, maar daar zijn trainingen voor hé.

Hieronder nog wa gegevens voor de freaks.
trappiste2
trappiste3

Zo ziet ge maar, die ene stap om dan te kunnen genieten van een feest !
Never give up.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Rallye de la Trappiste 13/04/2013

  1. Knap gedaan mateke. Als freak vond ik natuurlijk de cijfertjes het leukst of wat had je gedacht 😉 Zo helemaal op je eentje op weg, had je dan niemand om je fantastische krokodillenmop aan te vertellen? 😦

  2. Peter zegt:

    het fietsen gaat je nog een stuk beter af dan het lopen zo te lezen, knap hoor

Geef een reactie

