Paasmaandagjogging Erps-Kwerps 1/04/2013

Paasmaandagjogging Erps-Kwerps 1/04/2013

Hoi hoi, hier zijn we nog eens.
Het is geleden van de marathon Genk dat ik nog een meter liep, schandalig gewoon.
Vandaag gaan we daar eens verandering in brengen en Lies nog eens begeleiden bij haar 12km.

De zon is van de partij maar nog veel te koud voor deze tijd, er staat een zeer koude ijswind,
toch de eerste keer van t’jaar eens in korte broek :p
Gust had me al ingeschreven en zo had ik maar juist mijn nummerke op te spelden en te vertrekken.

Lies staat al scherp dus ik zal het ni makkelijk hebben om te doen alsof ik beter ben 🙂
12km zijn twee rondjes, we moeten een heel lang stuk langst de spoorweg lopen en anders dan andere jaren hebben we daar wind in de rug.

Gust liep gisteren in Spa en zijn beentjes zijn maar net goed genoeg om ons langst de kant aan te moedigen.
En we zijn vertrokken, Lies met haar supersmarthorloge aan de pols, elke kilometer weten we op de seconde wa we gedaan hebben.

We vertrekken met een mooie bende en hebben al van in het begin een mooi ritme te pakken.
Voor ons loopt een koe, sorry voor het woord maar die vrouw deed niet anders dan op de grond spuwen, door de hevige wind zag je haar rochels vliegen in het rond.
De feeks kwam naast mij lopen en kon het niet laten om weer haar slijmen in het luchtruim te spuwen, ik kan het dan niet laten om te reageren, dom mens.

Soit, wijle verder. Eens door het veld krijgen we een hard stuk met echt koude wind op kop, brrrr, handschoenen hadden leuk geweest. Maar niet klagen, iets verder draaien we naast de spoorweg en voelen we de koude wind tussen ons schouderbladen.
We lopen steeds kilometers van net onder de 6 minuten, zeer egaal.
erps3

Lies moedigt mij aan want ze ziet dat ik toch niet echt fris zit :p hehe, het is ooit anders geweest. Maar ik geef niet op want bij de aankomst is er mij een doos truffels beloofd !
Voor we het weten zit de eerste ronde er op, oef, drinken, even wandelen en twee bekertjes water binnen kappen, wat had ik een dorst zeg.

We zitten snel weer in ons ritme, bij de fotograaf proberen we er even goed uit te zien maar het beste is er ondertussen toch wel af.
Komt daar nog een hijger in ons spoor lopen, ik dacht dat die man elk moment kon dood vallen, maar dat kunnen wij ook natuurlijk.

Door het blazen in onze nek gaan we weer wat versnellen.
Ook de tweede ronde gaat snel maar Tina die volgt op 30m ondertussen, ik had het al even in de gaten en wou niet dat ze echt tot bij ons kon komen.
Komaan Lies versnellen en alles uit de kast halen, we verdubbelen al snel onze voorsprong.
Nog even doorbijten tot aan de finish en zeer tevreden komen we aan in 1u09′ .
erps5
Oja, er is nog iets, bijna vergeten te zeggen…
Om 05u45′ ging de wekker, nu gaan jullie zeggen dat ik gek ben omdat die jogging pas om 15u was.. wacht wacht…
Iets voor 7uur krab ik het ijs van mijn auto, verdorie zeg, het is -2°C en we zijn begin april !!!
En de fiets in de koffer, eten, drinken, loopkledij, fietskledij, en wijle weg.

1u30′ later sta ik in Aywaille. Even inschrijven voor een toertochtje :p
De fameuse Rik Verbrugge Classic
Brrrr, de zon staat al aan de hemel maar het is hier -2°C aan de start, snel starten en veel omwentelingen maken.
Het gaat al van bij de start lichtjes bergop en iets verder rond de 4% omhoog, plots staat er een rode pijl met wit topje, we moesten de rode pijlen volgen dus volg ik de rode pijl met wit topje …
Leuk, het gaat hier 15% omhoog en een vrouw kijkt maar raar dat ik daar omhoog fiets,
na de bocht en 800m verder zie ik waarom, die weg stopt gewoon, grrrr.

Terug naar beneden en verder die lange helling op.
Er komen 2 mannen me voorbij, ik vlieg in het wiel maar mijn benen voelen nog vermoeid van zaterdag. Ik heb een half uurtje nodig om in het ritme te komen.
Mijn hartslag gaat te hoog en ik volg men eigen ritme verder.

Weinig volk en het is weer helemaal alleen rijden… ni erg, dat zijn de beste trainingen, in een wiel hangen is makkelijk.
Het is bijna nooit plat, altijd op en af en meestal lange klimmen van enkele kilometers en een goeie 4 tot 8% omhoog. Zalig, ik trap op mijn eigen ritme en heb geen enkele moeite met de hellingen.

De uizichten boven zijn prachtig !!! De afdalingen zijn wel verschrikkelijk koud, amai mijne frak.
Af en toe kom ik bij ene groepje maar laat die altijd achter mij, het is toch dom van daar bij te blijven als mijn snelheid hoger is, ik merk op dat ze in de afdalingen dikwijls niet bijtrappen en veel terrein verliezen.

Na 42km de eerste bevoorrading, ik stop 2seconden voor een stukje cake en ben terug weg, het is veel te koud om te lanterfanten.
Een groepje van 5 zit in mijn wiel, het gaat 2% naar beneden en de mannen schieten me voorbij aan 35km/u , ik ga terug op kop en maak er 38km/u van, ze komen terug en rijden 42km/u, terug aan mij en 45km/u… ze geven niet af en bluffen 48km/u.
Ok, laat is zien wat ge kunt Polleke, 52km/u en pompen, ik zie onder mijn arm en zie dat er nog iemand aanhangt, doorbijten en 300m verder moeten ze er af.

We draaien rechts en de wind op kop, 32km/u, de spanning zit goed op de benen en ik zie dat het groepje niet meer kan volgen, ze worden met de seconde kleiner en dat geeft me extra punch.
Door zo snel te gaan kom ik terug bij de twee mannen van bij de start.
Ze verschieten even en volgen en nemen over.
Eén van de 2 is te sterk voor mij , zijn maat wil niet lossen maar volgens mij gaat die ene patat krijgen.

Ik moet lossen en volg men eigen tempo terug, enkele hellingen later rij ik ze terug voorbij, die ene kerel kon wel nog maar zijn maat ging echt niet meer vooruit.
Het gevoel blijft goed in de benen , regelmatig iets eten en drinken, ook de tweede bevoorrading duurt geen 20 seconden.
Nu komt er een hele lange afdaling met wat haarspeldbochten, ik rij iets boven de 67km/u en moet afremmen voor wagens die niet zo snel als een fiets door de bochten kunnen.
Even wat wagens inhalen of mijn velgen staan straks rood van te remmen.

Ergens heb ik een plaatje gemist want reeds na 102km sta ik terug aan de start,
och het was goed geweest , een prachtige training zoals er nog veel gaan volgen,
i love it hier.
Dit was het parcours, vertrokken in aywaille en net na de autostrade zie je zo een klein stukje naar rechts, dat was mijn extra helling van 15% :p

Rik Verbrugge Classic

hier nog wat cijferkes, ben hier zeer tevreden mee zo vroeg op het jaar.

Rik Verbrugge Classic 2

en nu , op naar Erps Kwerps want zal maar net op tijd zijn voor de 12km jogging, misschien daarom die wat vermoeide benen ?

Keep on sporting !

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Paasmaandagjogging Erps-Kwerps 1/04/2013

  1. bakkertje64 zegt:

    gij zijt een krak, maar dat wist ge al hé 😉
    respect!!!!

Geef een reactie

